TY - JOUR ID - 243399 TI - بررسی ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری درسازمان هایی با برنامه مدیریت کیفیت جامع JO - نشریه مهندسی سیستم و بهره وری JA - MSB LA - fa SN - 2538-2195 AU - بنایی, غزاله AU - محمدرضا, ملکی AD - دانشگاه ایوانکی Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 1 IS - 1(زمستان ۱۴۰۰) SP - 99 EP - 120 KW - مدیریت کیفیت جامع KW - رضایت شغلی KW - رضایت مشتری KW - رهبری مدیران ارشد KW - توانمندسازی کارکنان DO - N2 - به عنوان یکی از متداول ترین اصطلاحات تجارت در (TQM) امروزه مدیریت کیفیت جامعپیشبرد و بهبود کیفیت، کاربرد فراوانی دارد و باعث بهبود روش های سنتی انجام کار و تجارتو در نتیجه، باعث تضمین بقای سازمان در جهان رقابتی کنونی می شود. رهبری، رضایتمشتری، مشارکت کارکنان، بهبود مستمر فرایند، مشارکت تأمین کننده و مقیاس های عملکرد،هستند. مدیریت کیفیت جامع اقدامی است هوشمندانه، آرام و مستمر که TQM مفاهیم اولیهتأثیر قابل توجهی در تأمین اهداف سازمان دارد و در نهایت، به رضایت مشتری، افزایش کاراییاحترام و اعتماد TQM و بالا بردن توانایی رقابت در بازار ختم می شود. در سازمانی با فلسفهمتقابل فراگیر است و انسان های خودرهبر و پرورش یافته مجریان سازمان هستند. مدیریتکیفیت جامع را می توان مشارکت تمامی افراد و اجزای سازمان از طریق کار گروهی درپیشرفت و اصلاح مستمر دانست. دو اصل رهبری مدیران ارشد و توانمندسازی کارکنان، ازمهم ترین اصول مدیریت کیفیت جامع هستند و نقش مهمی در رسیدن به رضایت مشتری ایفامی کنند. با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله، ارتباط بین رهبری مدیران ارشد،توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتریان در چندین سازمان خدماتی و تولیدیدر ایران با در نظر گرفتن شاخص های آماری و توزیع پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفته است.نتایج این پژوهش، نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین تمامی شاخص های رهبری مدیرانارشد، توانمند سازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری بر قرار است. UR - https://systems.eyc.ac.ir/article_243399.html L1 - https://systems.eyc.ac.ir/article_243399_93653b3c0b264e275879dfc943c4e03a.pdf ER -