به عنوان یکی از متداول ترین اصطلاحات تجارت در (TQM) امروزه مدیریت کیفیت جامع پیشبرد و بهبود کیفیت، کاربرد فراوانی دارد و باعث بهبود روش های سنتی انجام کار و تجارت و در نتیجه، باعث تضمین بقای سازمان در جهان رقابتی کنونی می شود. رهبری، رضایت مشتری، مشارکت کارکنان، بهبود مستمر فرایند، مشارکت تأمین کننده و مقیاس های عملکرد، هستند. مدیریت کیفیت جامع اقدامی است هوشمندانه، آرام و مستمر که TQM مفاهیم اولیه تأثیر قابل توجهی در تأمین اهداف سازمان دارد و در نهایت، به رضایت مشتری، افزایش کارایی احترام و اعتماد TQM و بالا بردن توانایی رقابت در بازار ختم می شود. در سازمانی با فلسفه متقابل فراگیر است و انسان های خودرهبر و پرورش یافته مجریان سازمان هستند. مدیریت کیفیت جامع را می توان مشارکت تمامی افراد و اجزای سازمان از طریق کار گروهی در پیشرفت و اصلاح مستمر دانست. دو اصل رهبری مدیران ارشد و توانمندسازی کارکنان، از مهم ترین اصول مدیریت کیفیت جامع هستند و نقش مهمی در رسیدن به رضایت مشتری ایفا می کنند. با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله، ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتریان در چندین سازمان خدماتی و تولیدی در ایران با در نظر گرفتن شاخص های آماری و توزیع پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش، نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین تمامی شاخص های رهبری مدیران ارشد، توانمند سازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری بر قرار است.
بنایی, غزاله, & محمدرضا, ملکی. (1400). بررسی ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری درسازمان هایی با برنامه مدیریت کیفیت جامع. مهندسی سیستم و بهره وری, 1(1(زمستان ۱۴۰۰)), 99-120.
MLA
غزاله بنایی; ملکی محمدرضا. "بررسی ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری درسازمان هایی با برنامه مدیریت کیفیت جامع". مهندسی سیستم و بهره وری, 1, 1(زمستان ۱۴۰۰), 1400, 99-120.
HARVARD
بنایی, غزاله, محمدرضا, ملکی. (1400). 'بررسی ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری درسازمان هایی با برنامه مدیریت کیفیت جامع', مهندسی سیستم و بهره وری, 1(1(زمستان ۱۴۰۰)), pp. 99-120.
VANCOUVER
بنایی, غزاله, محمدرضا, ملکی. بررسی ارتباط بین رهبری مدیران ارشد، توانمندسازی کارکنان، رضایت شغلی و رضایت مشتری درسازمان هایی با برنامه مدیریت کیفیت جامع. مهندسی سیستم و بهره وری, 1400; 1(1(زمستان ۱۴۰۰)): 99-120.