امروزه سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی به منظور پاسخگویی مطلوب به نیازهای فراوان و متنوع مشتریان و نیز موفقیت در کارشان مستمرا تلاش می نمایند تا با بهره مندی از نظام های مدیریت کیفیت از جمله مدیریت کیفیت جامع به اهداف خود نائل شوند تمامی نظام های تدوین شده در امر کیفیت، تلاش خود را معطوف به کسب اهداف استراتژیک و مزیت رقابتی گردانیده اند. هدف ما در این تحقیق بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی در مراکز درمانی تهران (بیمارستان های دولتی واقع در منطقه یک) است. شرکت کنندگان در این پژوهش 44 نفر از مدیران بخش های بیمارستانهای مورد مطالعه بودند.برای ارزیابی متغیر مزیت رقابتیاز پرسشنامه استاندارد مزیت رقابتی هیل و جونز (2010) و برای متغیر مدیریت کیفیت جامع از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون های آماری (کولموگروف - اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون) در نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج آنالیز آماری نشان داد بین گزارش دادههای مدیران بیمارستانها و پاسخگویی، بین نقش مدیریت برتر مدیران بیمارستانها و نوع رابطه کارکنان با مدیران بیمارستانها با کارایی و بین فرایند مدیریت مدیران بیمارستانها و نوآوری رابطه معناداری وجود دارد. بر این اساس نتیجه گرفتیم که مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی رابطه معنادار دارد.
فرح کرد محله, آمنه, & حسینی, سید عبدالرضا. (1401). بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی در مراکز درمانی(مورد مطالعه: بیمارستانهای دولتی منطقه یک تهران). مهندسی سیستم و بهره وری, 2(4 (زمستان 1401)), 45-63.
MLA
آمنه فرح کرد محله; سید عبدالرضا حسینی. "بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی در مراکز درمانی(مورد مطالعه: بیمارستانهای دولتی منطقه یک تهران)". مهندسی سیستم و بهره وری, 2, 4 (زمستان 1401), 1401, 45-63.
HARVARD
فرح کرد محله, آمنه, حسینی, سید عبدالرضا. (1401). 'بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی در مراکز درمانی(مورد مطالعه: بیمارستانهای دولتی منطقه یک تهران)', مهندسی سیستم و بهره وری, 2(4 (زمستان 1401)), pp. 45-63.
VANCOUVER
فرح کرد محله, آمنه, حسینی, سید عبدالرضا. بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع با مزیت رقابتی در مراکز درمانی(مورد مطالعه: بیمارستانهای دولتی منطقه یک تهران). مهندسی سیستم و بهره وری, 1401; 2(4 (زمستان 1401)): 45-63.